Krausz Emma írásai

Húsz tény rólam

2019. július 07. - krauszemma

23_1.pngMegláttam a BloggerKépző szuper kezdeményezését, a júliusi harminc napos kihívást, mi szerint minden nappal valami újat osztunk meg az olvasóinkkal, és kapva kaptam az alkalmon. Ezennel bemutatkozásul húsz ténnyel készültem nektek.

 

 

 

 

 

Mielőtt belefognék, vagy álljon itt nulladik pontként, elöljáróban annyit elárulhatok, a gyengém a listázás. Imádom rendszerezni a gondolataimat, és pontokba szedni a teendőimet, így könnyebben tájékozódom, osztom be a napi feladatokat. Ezért is választottam elsőként ezt a témát, hiszen bemutatkozást már olvashattok rólam. Igyekszem ezért olyan tényeket megosztani veletek, amik kevésbé köztudottak, még nem hangzottak el interjúkban.

1. Nemrégiben rákaptam az ASMR-re. Közel egy hónapja rendszeresen nézek-hallgatok ebben a témában videókat, segít az esti relaxálásban, sokszor az elengedésben és a jó alvásban.

2. Teafüggő vagyok, különösen a zöld teát kedvelem, egy kevés citromlével iszom.

3. Sokszor bolyongok Budapest utcáin emléktáblák után kutatva, ezért általában fölfelé nézek, az épületek homlokzatát figyelem.

4. Világéletemben macskás ember voltam, az elsőt Oshinak hívták, szigorúan ‘sh’-val. A becsületes neve Jázmin volt, de sohase hallgatott rá, ezért kereszteltük át Oshonkára, mert folyton rosszban sántikált és bőszen osonkodott, ha valami kellemetlen helyzetből kívánt eloldalogni. Az ‘sh’ az elvetemült japán rajongásom emléke.

5. Azt sokan tudjátok, a Harry Potter mekkora kedvencem. Neki köszönhetően szerettem meg az olvasást (sokáig ugyanis — családom nagy bánatára — regények helyett kizárólag ismeretterjesztő könyveket forgattam). Az más kérdés, hogy a legjobban szeretett karaktereim Luna Lovegood, Neville Longbottom és Perselus Piton. Azt hiszem, valamennyi felsorolt szereplővel jóbarátok lettünk volna.

6. Ha virág, akkor tulipán, a tavasz, a legkedvesebb évszakom hírnöke.

7. Gyerekkoromban a magyar szinkronhangok nevét memorizáltam, próbáltam kapcsolatokat keresni filmek és filmek között. Ha elfelejtettem a filmcímet, a magyar szinkronhangok segítettek.

8. Mind a mai napig lelkesen rajongok a mítoszokért. A görög-római történetek után a skandináv mitológia áll hozzám a legközelebb, egyetemen egy kisszótárt is készítettünk a kifejezésekhez.

9. Magyar- és nyelv- és beszédfejlesztő tanárként végeztem az egyetemen.

10. Jelenleg a gyógypedagógusnak készülök, ezért árasztottam el az Instagram történeteket a Bear Grylls-féle túlélő tippekkel.

11. Valamikor réges-régen formatervezőnek tanultam. Még mindig szeretnék mélyebben, sokkal többet foglalkozni a rajzzal, ha tehetem, felvázolom az ötleteim.

12. A kedvenc történelmi korszakom a kiegyezés utáni időszak, a divattörténetével órákig képes vagyok foglalkozni.

13. Már lassan egy éve tagja vagyok az Írók egymás között csapatnak, hihetetlen jó érzés közéjük tartozni.

14. Rengeteget jegyzetelek, a régi, rojtos ötletfüzeteimet kincsként őrzöm. Általában többet is elkezdek, külön, történetekként nyitok újabbakat.

15. A mozgás, de főleg az utazás segít a legjobban, hogy forgassam a forgatókönyveket a fejemben. Ritka kivétel, de sokat köszönhetek a tömegközlekedésnek, különösen a szürreális buszutaknak. Ihletforrás a négyzeten.

16. Ha még sincs lehetőségem füzetbe írni, az okostelefon jegyzet lehetőségét használom. (Lehet itt is listázni!)

17. A legkedvesebb zsánereim a Young Adult, New Adult, lélektani, romantikus, történelmi, pszichothriller, fantasy és sci-fi. Ezeket szeretem olvasni és írni.

18. Igyekszem egy heti írós rutint kialakítani, legalább heti két-három alkalommal leülni a gép elé.

19. Minden fázisát kedvelem az írásnak, de különösen a kutatómunka hoz lázba, mindig izgalmas elmerülni egy új regény előkészítésében.

20. A ráhangolódáshoz sokszor előveszem a Pinterestet, táblákat készítek, teát iszom, aztán csak írok és írok.

Hihetetlenül élveztem összeszedni és tételesen leírni ezt a húsz tényt. Remélem, hogy nektek is tetszett, okozott némi meglepetést. Melyik érdekesség döbbentett meg a legjobban? Van-e olyan, ami nálad is előfordul?


Írj le te is húsz tényt magadról, és oszd meg bátran a linket!

Szeretettel:

krausz_emma_aliras.png

 

 

 Képek forrása:

Pexels.com & Pixabay.com

A bejegyzés trackback címe:

https://krauszemma.blog.hu/api/trackback/id/tr3515520360
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása