Krausz Emma írásai

Könyvhéten és a Tilos Rádióban

2018. június 17. - krauszemma

18_1.png
Az elmúlt egy hét élményekben gazdag volt. Június 9-én kilátogattam a 89. Ünnepi Könyvhétre, ahol nemcsak régi, de új ismerősekkel találkoztam, és június 13-án sor került életem első interjújára a Tilos Rádióban.

 

 

 

 

 

Bár olvasóként rendszeresen látogattam a Könyvhetet, most újabb izgalmat jelentett íróként részt venni rajta. A TWISTER MEDIA három programmal készült, a 2017-es [bekezdés] győztesek panelbeszélgetésével, Frey Éva Allegórium könyvbemutatójával és dedikálással. Örültem, hogy újra láthattam Frey Éva mellett Csóti Lilit és Alynne Webbet. A szombat viszont viharral érkezett, elmosta a panelbeszélgetést és a könyvbemutatót. Szerencsére délután kisütött a nap, felmelegedett az idő, és a dedikálást megtarthattuk.

7.pngA visszafogott és aranyszívű Frey Évával ültünk le a tér napos oldalára, és vártuk az olvasókat. Örültem, hogy dedikálás közben beszélgethettünk, és Éva néhány kulisszatitkot is megosztott velem a történetről. Már a könyv fellapozásával is észrevehető a szokatlan szerkezeti tagolás. Éva elárulta, hogy fejezetek helyett nagyobb egységekre osztotta a történetet, és a részekre jellemző alcímeket választott. Emellett a regény felsorakoztat számtalan helyszínt és izgalmas hátterű szereplőt. Az Allegórium biztos Ajándék a fantasyt kedvelő szívemnek.

 

A Könyvfesztiválon sajnos kevés idő jutott az olvasókkal beszélgetni, most régi és új ismerősekkel is szót válthattam dedikálás közben. Igazán jólesett olyanokkal találkozni, akik már olvasták a könyvet.

A közös program után megkezdtük körutunkat Évával, és hamar kikötöttünk Veres Attila dedikáló standjánál. Az Odakint sötétebb regénye megfogott, megszerettem a borongós világát. Kíváncsian várom, hogy milyen lesz a novellás kötete, az Éjféli iskolák. Ezek után Éva hazament, én folytattam a könyvpásztát, beszereztem néhány régóta vágyott kötetet, klasszikust és újdonságot. Végül összefutottam Varga Csaba Bélával, műfordítóval és íróval. Eseménydúsan telt a nap, a csodás zenéket szerző Eszter barátnőm egy videóban össze is foglalta a könyvhetes élményeimet.

Alig négy nappal később mentem a Tilos Rádió Szappanopera helyett adásába. Rendhagyó estén vettem részt a Tilos Maratonban, amit június 8. és 16. között tartottak. Az adománygyűjtés mellett a rendezők számtalan programmal készültek. Az esemény helyszínéül a Dürer Kert szolgált (ó, Levente helyett én vigyorgok Dürer miatt) és szerdán épp raggae napokkal egybekötött bográcsozást rendeztek. Gondoltak mindenkire, a vegákra és az olyan merész látogatókra is, akik éppenséggel lencseágyas tücsökre fenték a fogukat.

A rádióinterjúra egy, a Dürer Kertbe kiköltözött lakókocsiban került sor. Áldottam a hűst. Kicsit a Kóbor Grimbuszra emlékeztetett a Harry Potterből, benne külön életet élt a Tilos Rádió. A műsor két házigazdája, Balázs és Lacca végig kedvesen terelgetett. A másfél órás adás ideje alatt végig bent maradhattam, meghallgattam a Rainbow Partyt szervezőjével készített interjút.

Aztán következtem én. És bizony sok-sok érdekes témában elmerültünk. Az izgalom alábbhagyott, és mintha kinyitottak volna egy szelepet rajtam, beszéltem a pedagógus-szülők-tanulók hármas viszonyáról, az Osztálykép fogadtatásáról, a melegség és iskola kapcsolatáról. A végén megkérdezték, hogy milyen programokat ajánlanék a Pride hónap eseményei közül. És ó, mennyi jó dolog van! Hamarosan érkezem egy hosszabb lélegzetvételű ajánlóval. Addig is legyen itt emlékül a rádióbeszélgetés, hallgassátok meg, ha lemaradtatok róla.

 

Összességében nagyon jól éreztem magam a két programon, feltöltekeztem a nyárra és újabb munkára.

További információk:

1. Ruskó Eszter elérhetőségei:

2. Tilos Rádió elérhetősége:

3. Budapest Pride programsorozata:

4. Frey Éva elérhetőségei:

 

 》》》》》》》》》》》》》¤《《《《《《《《《《《《《

Szeretettel:

krausz_emma_aliras.png

 

 

 

Képek forrása:

Pexels.com & Pixabay.com

 

A bejegyzés trackback címe:

https://krauszemma.blog.hu/api/trackback/id/tr6015519924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása