Krausz Emma írásai

Évértékelő – Miért lehetek hálás?

2018. december 30. - krauszemma

Az év vége közeledtével az ember sokszor visszagondol, hogy az elmúlt hónapokban milyen élmények érték, mit tenne másképp és hogyan tervezzen jövőre. Úgy döntöttem, hogy összekötöm a kellemest a hasznossal – amellett, hogy áttekintem a 2018-as évet, megosztom veletek, miért lehetek hálás.

 

 

 

A karácsony és a szilveszter közötti napok a legjobbak, hogy az ember elcsendesedjen, befelé forduljon és átgondolja, mit hagy el vagy mit visz magával 2019-re. Ha egy szóval kellene jellemeznem a 2018-as évet, az a változás. Sok minden történt ebben az évben – jó és rossz egyaránt, és az év szeptembertől rengeteg próbatétel elé állított: elveszítettem egy szerettetem, újabb kihívásokat kaptam a munkámban és magánéletemben, mégis talán ez az év hozott érzelmileg és szellemileg a legtöbbet. Szeretnék éppen ezért hálával gondolni az emlékekre. Hónapokra osztottam és pontokba rendszereztem a legfőbb eseményeket. Lássuk, miért lehetek hálás?

 

1. Január – a szerkesztésnek

A 2017-es évet azzal zártam, hogy megtudtam, a [bekezdés]-pályázat keretében kiadják az Osztályképet. A szerkesztőmmel decemberben találkoztam, és megbeszélve az ütemtervet januárban újult erővel kezdtünk neki a regény szerkesztésének. Elképesztő élmény volt, hogy hétről hétre elnyerte a végleges formáját! Hab a tortán, hogy párhuzamosan szerveztük a könyvet népszerűsítő reklám munkálatait és láthattam az előzetes borítóterveket.

 

2. Március – Amszterdamnak

Alaposan kimozdultam a komfortzónámból. Az elmúlt években tudatosan próbálok ki új, nekem szokatlan helyzeteket, és az utazás – főleg ha repülővel történik – legalább olyan izgalmas élmény, mint hatalmas megmérettetés. Elindulás előtt rendszeresen küzdök szorongással, de ez volt az első olyan alkalom, amikor felkészülten és nyugodtan kezeltem a váratlan szituációkat, és elfogadtam az idegességem. Plusz pont, hogy tudtam összpontosítani a látnivalókra. Amszterdam meglepően más, imádtam az ezer híd városát. Csatornáival Velencére emlékeztet, de épületei puritánok, hideg színűek. A vendégfogadás barátságos, nyitottak a diverzitásra, idővel feloldódtam és otthonosan mozogtam a városban.

 

 

3. Április – Könyvfesztiválnak és megjelenésnek

A hónap végével elérkezett a Nemzetközi Könyvfesztivál és az Osztálykép megjelenése. Életemben először nem olvasóként, hanem íróként voltam jelen, és egyúttal egy panelbeszélgetésen találkozhattam az érdeklődőkkel. Elképesztő volt látni benneteket, örültem minden kérdésnek és az egész napnak.

4. Június – Könyvhétnek és a rádióinterjúnak

Júniusban ismét egy könyves esemény vette kezdetét. Egy hétig a Vörösmarty tér csordultig telt könyvbarát emberekkel, és ezúttal Frey Évával közösen dedikáltuk regényeinket leendő olvasóinknak. Június azonban tartogatott még egy meglepetést. Meghívtak a Tilos Rádióba, ahol többek között az Osztályképről, írásról és az iskolai sokszínűségről, ifjúsági regények reprezentációiról beszélgettünk.

5. Július – a felvételinek

Alig két éve fejeztem be az egyetemet, de mindig is szerettem volna gyógypedagógiát hallgatni, ezért februárban jelentkeztem a szakra. Mekkora megkönnyebbülés és öröm volt, amikor megkaptam az üzenetet – felvettek!

6. Szeptember – az egyetemnek

Régi-új élethelyzet. Más abból a szempontból, hogy immár két éve teljes állásban tanárként dolgozom. Mellette egészen különleges volt elkezdeni az egyetemet, gyógypedagógiát hallgatni. Új szemléletek, gondolatok és újabb kihívások.

 

7. November – az életmódváltásnak

Végre kiderült, hogy pontosan milyen diéta kell ahhoz, hogy az egészségem rendbe jöjjön. Az életmódváltásnak nemcsak a jó közérzetet, de a tudatosabb táplálkozást is köszönhetem. Főként növényi alapú, szénhidrátcsökkentett étkezésektől több energiám van, jobban bírom a napot. Emellett imádom a kreatív főzést, a zöldség-gyümölcs párost. Éppen ezért kacérkodom a vegetarianizmussal.

Összességében a 2018-as év az önfejlesztésről szólt. Nemcsak a munkámhoz kötődő kihívások, de utóbbi időben a kezem ügyébe kerülő pszichológiával, buddhizmussal foglalkozó könyvek segítettek elmélyednem. Bízom benne, hogy a következő év újabb lehetőségeket rejt, szeretnék még többet látni a világból, a komfortzónámból kilépve utazni és sportolni, élményekkel gazdagodni és ezeket megörökíteni.

Ti miért lehettek hálásak? Nektek mi szerepelne a listátokon? Ha van kedvetek, írjátok meg kommentben vagy különálló bejegyzésben.

 

 

Szeretettel:

krausz_emma_aliras.png

 

 

Képek forrása:

Pexels.com & Pixabay.com

A bejegyzés trackback címe:

https://krauszemma.blog.hu/api/trackback/id/tr7915520344
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása